Pages

Friday 6 January 2012

All Praise To Allah

Assalamualaikum...
     Dah lama sangat saya tak update blog ni.. bukan apa.. cuma tak tahu nak tulis apa.. tapi hari ni dah ada idea.. Kali ni nak b'cerita sikit pasal yang b'laku selama beberapa minggu ni.. :) kenangan manis..

22 December 2011
Tarikh keputusan PMR keluar.. seminggu sebelum tu mmg hati rse mcm tak tenang.. makan tak selera, tidur tak nyenyak.. nak buat apa-apa pun sume rse mcm tak de mood.. Selalu terbayang apa akan jadi kalu result teruk.. terbayang apa akan jadi kalu tak dapat ambik aliran sains.. Pastinya cita-cita nak jadi seorang Doktor atau Ahli Kimia tak kan tercapai.. S-E-M-U-A-A-K-A-N-M-U-S-N-A-H!
Siapa la yg tak stress dan takut bila dh lg sehari result nk kluar..

Masa dtg skolah nk ambik result.. mmg Allah je yg tahu mcm mne rse nyer.. kepala rse mcm nk melayang pun ada.. yg paling lawak.. sume kwn2 mengadu lapar......  tp tak selera nk makan.. hahaha.. lumrah.. manusia kalu dh resah mmg mcm tu.. slalu nyer jd mcm ni time nk ambik result..

Lebih kurang sejam selepas tu kitorg sume b'kumpul kat kantin.. mse tu mmg sedih sgt bila cikgu panggil nama yg dapat straight A.. Nama saya tak tersenarai pun..  sume subjek ada sembilan.. tapi apa-apa pun syukur bila Cikgu bahasa melayu saya kata saya hanya ada satu subjek yg 'sangkut'.. result saya 8A 1C.. err.. sume org mesti akan tanya subjek apa yg saya dpt C tu.. ermm.. jawapannya subjek bhasa Arab.. sedih.. :(
 hari esok nya mmg sronok.. sye dpt Handphone baru :D pastu dpt duit.. mmg mcm2 buku saya beli..  makcik saya pun ada bagi hadiah jugak.. satu betalion barangan Avon.. .. hehe.. sapa yg nak bagi barangan avon secara percuma kan?? trimas.. ahli keluarga yang lain pun ad bagi hadiah jgk.. mmg happy sgt2

Paling mengejutkan bila kwn hantar sms kata kne dtg skolah utk b'gambar utk banner skolah.. mmh happy sebab terpilih utk b'gambar tp segan pun ad gak.. mana tak nyer sume org tgk mke kita..
Kisah yg saya ceritakan ni tak de lah seseronok mana pun.. saja je nk kongsikan kat sini :)

No comments:

Post a Comment