Pages

Thursday 24 November 2011

Macam mana??

Assalamualaikum..  :)
    
     Hari ini saya hanya ingin berkongsi rasa pening saya ini...  Bagaimana hendak membuat skrip? Saya diminta untuk menyiapkan skrip cinta... :) Saya suka dan sangat berbesar hati kalau diberi peluang untuk membuat cerita cuma saya kurang tahu bentuk skrip dan formatnya saja.
     
     Agaknya kalu saya buat cerita  dalam bentuk sipnopsis saja bolah tak? haha.. harap tak kisah.. Hmm.. seronok juga blogging ni.. Buat apa saja.. sapa nak peduli.. Oh ya! mungkin akan ada orang cakap bahasa saya di sini skema tahap petala ke lapan. Tapi saya kisah apa..
     
     Saya juga ingin menceritakan rasa kagum saya terhadap sebahagian pelajar yang kreatif membuat video. Kagum saya masa melihat video 'I wish I had you' yang dibuat oleh pelajar Brunei. Mati-mati saya ingatkan mereka hanya cut scene dari mana-mana drama dan editnya menjadi satu video yang baru. Tapi sebenarnya bukan.. mereka sendiri yang membuat video itu.. pelakon, tempat lakonan semua mereka sendiri yang uruskan.. Sekali tengok memang susah nak percaya video tu students yang buat.. Asli! bukan cut scene atau tiru dari mana-mana drama.. Cool...

3 comments:

  1. Jika ada sesiapa yang tahu cara dan format membuat skrip silalah beri tunjuk ajar :)

    ReplyDelete
  2. Yana...ko nak wat skrip movie ke aper?? Cer citer sket...Ko nk blaja wat skrip tok pe?? Xphm aq...!! HUhu,,,,

    ReplyDelete
  3. nak blajar buat skrip utk dihantar kepada seseorang director yg bakal jadi terkenal satu hari nnt.. hehe:)

    ReplyDelete